2017.10.05 - Wycieczka do Łodzi i okolic

W dniach 3-5 października 2017r. pojechaliśmy na wycieczkę do Łodzi. W pierwszy dzień zwiedziliśmy katedrę pw. Najświętszej Marii Panny we Włocławku. Gotycka świątynia kryje wiele cennych dzieł sztuki m.in. najstarsze witraże w polskim kościele.Odwiedziliśmy Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej, gdzie podziwialiśmy fajans włocławski. Następnie udaliśmy się do Oporowa. Tam obejrzeliśmy zamek-muzeum w stylu gotyckim, który znajduje się w pięknym parku, Klasztor Ojców Paulinów i kościół św. Marcina. Około godziny 18-tej byliśmy już w Hotelu Mazowieckim, gdzie mieliśmy noclegi.Wieczorem mieliśmy zabawę taneczną. Drugi dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Łodzi. Największe wrażenie wywarło na nas Centralne Muzeum Włókiennictwa, od którego rozpoczęliśmy zwiedzanie. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Historii Miasta Łodzi, które ma swoją siedzibę w dawnym pałacu łódzkiego fabrykanta Izraela Poznańskiego. Zwiedziliśmy również Teatr Wielki, w którym wieczorem obejrzeliśmy operetkę "Noc w Wenecji". Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku w Łęczycy , obejrzeliśmy z zewnątrz Kolegiatę w Tumie, należącą do najlepszych przykładów kultury romańskiej. Następnie udaliśmy się na baseny termalne w Uniejowie, gdzie spędzilismy dwie godziny korzystając z różnych atrakcji. Wycieczka była bardzo dobrze zorganizowana i możemy zaliczyc ją do udanych.

UTW w Działdowie

Władze UTW
Statut
Sprawozdania Zarządu

Komunikaty zarządu UTW

2024.09.25 Program wyjazdu na Majorkę
Zapraszam wszystkich, którzy mają ochotę wyruszyć we wspólną podróż i odkrywać ze mną piękno Hiszpanii. Tym razem kierunek naszej wyprawy to Majorka, największa wyspa Balearów, uważana za najpiękniejszą wyspę Morza... [więcej]

Galeria

Wycieczka do Golubia Dobrzynia i Szafarni Wycieczka do Golubia Dobrzynia i Szafarni