2022.09.15 - Wycieczka do Grecji

Pandemia przeszkodziła nam w wielu planowanych wcześniej wyjazdach. W końcu udało się. W dniach 8-15zywiście polecieliśmy samolotem do Aten. Pierwszą noc spędziliśmy w hotelu w Atenach. Nasza pani rezydent zorganizowała nam wycieczkę po Atenach.Rozpoczęliśmy od wyjazdu pod budynek Parlamentu. Byliśmy tam bardzo wcześnie, żeby o godzinie 9.00 obejrzeć zmianę warty pod Parlamentem. Zwiedziliśmy wzgórze Akropol, areopag, stadion Panatenajski. Po południu wyruszyliśmy do Tolo do miejsca dalszego pobytu.. W trasie zatrzymaliśmy się, aby zobaczyć Kanał Koryncki, który pochłonął tysiące istnień ludzkich. Przesmyk łączy 2 morza oraz dzieli ląd od półwyspu. Wieczorem kolację juz zjedliśmy w naszym hotelu Pitsakis położonym 60 m od morza i 100 m od centrum. Piękna i czysta plaża oraz słoneczna pogoda zachęciły nas do korzystania z plażowania i podziwiania pięknych widoków. Odwiedziliśmy pierwszą nowożytną stolicę Grecji-Napflio, uważaną za jedno z najpiękniejszych weneckich miast. Spacerowaliśmy z przewodnikiem po ważnych historycznych miejscach. Zwiedziliśmy Cerkiew Św. Jerzego, Plac Konstytucji oraz Plac 3 Admirałów. Chętni do większego wysiłku weszli 960-oma schodami na wzgórze, gdzie znajduje się Twierdza Palamidi. Odwiedziliśmy także Mykeny, gdzie zwiedziliśmy warowną cytadelę, ruiny greckiego miasta , Lwią Bramę Grób Agamemnona i archeologiczne muzeum. W Epidauros obejrzeliśmy ruiny licznych budowli użytkowych :katagogejon(hotel z IV w. p.n.e.) z 160-oma pokojami dla pielgrzymów, stadion o bieżni długości 181 m. ,łaźnie Asklepiosa z biblioteką z II w. n.e. Najlepiej zachował się teatr grecki z 52 rzędami siedzeń, który mógł pomieścić 14 tys. widzów. Byliśmy też w muzeum archeologicznym w Epidauros, gdzie zobaczyliśmy rzeźby i elementy rzećbiarskie oraz narzędzia i sprzęt medyczny. Ciekawa była również wyprawa statkiem na dwie wyspy : Hydra i Spetses. Program mieliśmy bardzo bogaty, wróciliśmy szczęśliwi.

UTW w Działdowie

Władze UTW
Statut
Sprawozdania Zarządu

Komunikaty zarządu UTW

2024.09.25 Program wyjazdu na Majorkę
Zapraszam wszystkich, którzy mają ochotę wyruszyć we wspólną podróż i odkrywać ze mną piękno Hiszpanii. Tym razem kierunek naszej wyprawy to Majorka, największa wyspa Balearów, uważana za najpiękniejszą wyspę Morza... [więcej]

Galeria

Wycieczka do Golubia Dobrzynia i Szafarni Wycieczka do Golubia Dobrzynia i Szafarni